.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهدا «حَوِّل حالِنا اِلا اَحْسَنِ الحالَ» را فهمیدند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از بهترین گروه هایی که بهترین حال را فهمیدند شهدا بودند. شهدا فهمیدند که بهترین حال در دنیا این است که بنده خدا باشند، نه بنده غیرخدا.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری ، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با دفاع پرس، با اشاره به دعای تحویل سال گفت: ای کاش همه ما می فهمدیم بهترین حال چیست. تا وقتی که دعا می کنیم خدایا حال ما را به بهترین حال برگردان، بدانیم از خدای متعال چه می خواهیم.

وی گفت: حس می کنم یکی از بهترین گروه هایی که بهترین حال را فهمیدند شهدا بودند. شهدا فهمیدند که بهترین حال در دنیا این است که بنده خدا باشند، نه بنده غیرخدا.

ماندگاری بیان کرد: بندگی خدا را هم خوب می دانید. بنده اجازه می گیرد، اما برده توسری می خورد. آنهایی که با اجازه خدا کارهایشان را انجام نمی دهند، مجبورند از سوی شیاطین جن و انس، توی سرشان بخورد تا حتی مدل لباس پوشیدن و مدل اصلاح موی سرشان را درست کند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بنده خداقبل از هرکاری اجازه می گیرد، چرا که بهترین حال، حال بندگی خداست.

وی با اشاره به فرازهایی از دعای کمیل افزود: در دعای کمیل می گوییم خدایا وجعلنی من احسن عزیزک نصیبا عندک. من جزو بهترین بندگانت باشم. وقتی هم بهترین بنده شدیم، یهترین اعمال را هم داریم. بهترین عمل یعنی انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت به مردم.

ماندگاری گفت: وقتی بهترین بنده باشیم و بهترین عمل را انجام دهیم، قطعا بهترین حالت را هم داریم. وقتی این ها را داشتیم، بهترین عاقبت را هم خداهیم داشت که همان شهادت است و اشرف الموت است.

وی ادامه داد: این ها همه پیوسته بهم هستند. تا بهترین بنده خدا نباشیم، بهترین عمل گیرمان نمی آید و تا بهترین عمل را نداشته باشیم، بهترین حالت یعنی حالت رضایت خدا و رضایت از مقدورات الهی را نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: برای همدیگر آرزو کنیم تا حول حالنا الی احسن الحال به حق شهدا و سید شهیدان ابی عبدالله الحسین شویم..


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.332 seconds.